RELATIONSHIP ANALYSIS OF ANXIETY AND STABILITY OF ATTENTION IN CHILDREN WITH ADHD
Abstract
approach anxiety is considered as a co-disorder
that is a cause of maladjusted behavior
of children with attention deficit and hyperactivity
syndrome. It is shown that feeling
anxiety and orientation of attention in search
of threat at the moment of significant activity
fulfillment have an influence on its realization
successfulness. Anxiety disorganizing
effect on activity and behavior is connected
with the fact that determining anxiety direction
activity is characterized by unequal
concentration of attention on interpreted as
threatening environmental elements.
References
1. Астапов В.М. Тревожность у детей. М.: ПЕРСЭЙ, 2001.
2. Астапов В.М. Функциональный подход к изучению состояния тревоги // Тревога и тревожность / Под ред. В.М. Астапова. СПб.: Питер, 2001.
3. Березин Ф.Б. Психическая и психофизио- логическая адаптация человека. Л.: Наука, 1988.
4. Божович Л.И. Личность и ее формирование в детском возрасте. М., 1968.
5. Заваденко Н.Н. Гиперактивность и дефицит внимания в детском возрасте. М.: Академия, 2005.
6. Кисловская В.Р. Зависимость между социо- метрическим статусом и симптомом тревож- ности ожидания в социальном общении (в возрастном плане): Автореф. канд. дисс. М., 1972.
7. Прихожан А.М. Психология тревожности. Дошкольный и школьный возраст. 2-е изд. СПб.: Питер, 2007.
8. Фресс П. Эмоции / В кн.: Экспериментальная психология. М.: Прогресс, 1975.