Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

SMYSLOZHIZNENNYE ORIENTATION ALUMNI RESIDENTIAL

Abstract

Article deals with the problems
of forming smyslozhiznennyh orientations
of orphans and children left without
parental care. It reveals the characteristics
smyslozhiznennyh orientations, criteria for
successful graduates, as well as a number
of problems that impede their choice of life
goals: lack of support for a narrow range of
social networks, insecurity, inability to build
their plans in accordance with the purposes
of life, the lack of independence.

About the Author

Татьяна Шульга
МГОУ
Russian Federation


References

1. Бобылева И.А. Постинтернатная адаптация выпускников образовательных учреждений для детей-сирот и детей, лишенных попечения родителей. М.: Генезис, 2008.

2. Быков А.В., Шульга Т.И. Психологическая служба в учреждениях социально-педагогической поддержки для детей-сирот и подростков. М., 2003.

3. Владимирова Н.В., Спаньярд Х. Шаг за шагом. Индивидуальное консультирование выпускников детских домов и школ-интернатов. М.: Генезис, 2007.

4. Владимирова Н.В., Спаньярд Х. Постинтернат:Технология создания сети социально поддерживающих контактов выпускников. М.: Генезис, 2008.

5. Леонтьев Д.А. Психология смысла: природа, строение и динамика смысловой реальности. М.: Смысл, 1999.

6. Семья Г.В.Основы социально-психологической защищенности выпускников образовательных учреждений для детей-сирот и детей, оставшихся без попечения родителей. М.: СЛОВО, 2001.

7. Олиференко Л.Я., Шульга Т.И., Быков А.В. Социально-психологическая помощь обездоленным детям. М.: Изд-во УРАО, 2003.


Review

Views: 89


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)