Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

ABOUT COMPETENCES AND COMPETENCE-BASED APPROACH

Abstract

The concept “competence” as methodological and methodical base of updating university education is considered in the article. The author presents indications that theoretical preparation of “competence-based reform” of educational system is lagging behind. The psychology of competences is a doctrine of how they are disclosed, what structure they have and in what way they are formed under control. The educational process built according to the revealed and grounded competences could give an impulse to making students’ educational activity more active.

About the Author

E. . Utlik
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Артамонова Е.И. Компетентностный подход в формировании личности педагога-профессионала // Педагогическое образование и наука (Научно-методический журнал). 2008. № 10. С. 4-9.

2. Густова Е.А. Динамика становления личностно-профессиональной компетентности студентов вуза, будущих социальных работников // Вестник Московский государственный областной университет. Серия: Психологические науки. 2012. № 1. С 73-79.

3. Новиков А.М. Основания педагогики. Пособие для авторов учебников и преподавателей педагогики. М., 2010. 208 с.

4. Равен Д. Компетентность в современном обществе. Выявление, развитие и реализация. М., 2002. 396 с.

5. Роджерс К., Фрейберг Д. Свобода учиться. М., 2002. 411 с.

6. Спенсер Л. и Спенсер С. Компетенции на работе. М., 2005. 384 с.

7. Такман Б.У. Педагогическая психология: от теории к практике. М., 2002. 572 с.


Review

Views: 61


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)