Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

TEACHERS’ UNDERSTANDING OF SCHOOL DIRECTORS’ ACTIVITIES

Abstract

The article is devoted to the study of teachers’ social perception of school directors’ activities. Typical perception of functions, as well as of the problems in the work of a school director is given. The authors compared the characteristics of teachers’ activities with the characteristics of school directors’ activities, the way they are understood by teachers. The study resulted in the conclusion that teachers have a vague understanding of school directors’ professional activities. Besides, teachers are greatly influenced by public opinion stereotypes.

About the Authors

E. . Filinkova
Moscow State Regional University
Russian Federation


I. . Knizeva
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Краева М.Ю. Кризис профессиональной идентичности педагога в условиях модернизации образовательной системы // Вестник Московского ISSN 2072-8514 I Вестник МГОУ. Серия «Психологические науки» ( 2014 / №1 государственного областного университета. Серия «Психологические науки». 2011. № 4. -С. 103-1108.

2. Кунц Г., О'Доннел С. Системный и ситуационный анализ управленческих функций. Т. 1, 2. Пер. с англ. - М., 1981.

3. Плахотникова И.В., Зотова Л.Э. Особенности личности преподавателя высшей школы // Вестник Московского государственного областного университета. Серия «Психологические нау ки». - 2011. - № 2. - С. 146-156.

4. Филинкова Е.Б. Мотивация принятия решения учителями о переходе от педагогической деятельности к управленческой // Сибирский психологический журнал. - 2012. - № 44. - С. 89-100.

5. Филинкова Е.Б. Психология принятия решения о переходе от педагогической к другим видам деятельности: Монография. - М., 2012. - 174 с.


Review

Views: 63


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)