Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

EDUCATIONAL MOTIVATION OF TRAINEES IN THE SYSTEM OF RETRAINING AND IMPROVEMENT OF QUALIFICATION

Abstract

The article considers the questions of adults’ educational activity motivation, peculiarities of their cognitive needs, the role of their activity and self-reliance in the process of studying at the retraining courses and continuing education as important components of training. The author presents the results of the empirical research aimed to study adults’ motivation inducing them to become the participants of the educational process. These students’ priority motives for training are determined. The author draws conclusions concerning the role of adults’ motives for learning in the organization of the training process.

About the Author

N. . Lebedeva
Institute of Retraining and Professional Development of the Managerial Personnel and Specialists of System of Social Protection of the Population of Moscow
Russian Federation


References

1. Бурцева Н.В. Аксиологические аспекты мотивации в образовании // Человек и образование. -2011. - № 2 (27). - С. 32-64.

2. Зимняя И.А. Педагогическая психология. - М., 2010. - 148 с.

3. Кузьминов Я.И., Волков А.Е. Ремоненко И.М. и др. Российское образование - 2020: модель образования для инновационной экономики // Вопросы образования. - 2008. - № 1. - С. 23-28

4. Кулюткин Ю.Н. Психология обучения взрослых. - М., 1985. - 128 с.

5. Лебедева Н.В. Особенности мотивации обучения взрослых на курсах повышения квалификации // Высшее образование сегодня. - 2013. - № 7. -С. 70-72.

6. Маркова А.К., Матис Т.А., Орлов А.Г. Формирование мотивации учения. - М., 1990. - 152 с.

7. Чиркина С.Е. Мотивы учебной деятельности как фактор эффективности обучения взрослых в период профессиональной переподготовки : дис..канд. псх. наук. - Казань, 2005 - 197 с.


Review

Views: 115


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)