Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

PSYCHOLOGICAL CHARACTERISTICS OF ACTIVATING THE PROFESSIONAL SELF-DETERMINATION OF SENIOR SCHOOLCHILDREN OF THE CHECHEN REPUBLIC

Abstract

The article presents the results of the formative experiment aimed at activating the professional self-determination of senior schoolchildren of the Chechen Republic. The author highlights the main conditions for the effective professional self-determination, including the set of psychological techniques and technologies; particularly, special programs enabling to diagnose and support sustainable development of professional work Subject in educational environment.

About the Author

B. . Shukueva
Institute of World Civilizations
Russian Federation


References

1. Бишоп С. Тренинг ассертивности. Серия: Эффективный тренинг. - СПб., 2001 - 208 с.

2. Ковалев В.И. Мотивы поведения и деятельности. - М., 1988. - 193 с.

3. Кулешова Л.Н., Шукуева Б.Г. Психологическая структура и содержание профессионального самоопределения формирующейся личности // Психология обучения. - 2012. - № 4а. - С. 4-14.

4. Неполная занятость и движение работников. Статистический сборник / Федеральная служба государственной статистики - Офиц. изд. - М., 2011. - 154 с.

5. Семёнова Е.М. Тренинг эмоциональной устойчивости педагога: Учеб. пособие. - 3-е изд. - М., 2006. - 256 с. - (Советы психолога учителю).


Review

Views: 80


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)