Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

Mothers ' notion about the child 's development as a basis of their urge towards its forcing

Abstract

The article is devoted to the study of modern
mothers notion about the pace of pre-schoolers development.
The article emphasises mothers urge towards
forcing a preschoolers development, which is implied as
acceleration of the development of a child at the expense
of acquiring skill and qualities peculiar for elder children.
Considerable proportion of samples has the notion of earlier
development of a child than it is accepted in developmental
psychology.

About the Author

Ю. Старостина
Московский государственный университет имени М.В. Ломоносова
Russian Federation


References

1. Бурменская Г.В., Захарова Е.И., Карабанова О.А. и др. Возрастно-психологический подход к консультированию детей и подростков. - М., 2007. - 480 с

2. Казьмин А.М., Казьмина Л.В. Дневник развития ребенка от рождения до трех лет. - М., 2006. - 74 с.

3. Карабанова О.А. Возрастная психология: Конспект лекций. - М., 2005. - 240 с.

4. Мухина В.С. Возрастная психология. Феноменология развития. - М., 2006. - 608 с.

5. Собкин В.С., Иванова А.И., Казначеева К.Н. От воспитания в детском саду к школьному образованию: мнение родителей // Национальный психологический журнал. - 2011. - № 1. - С. 111- 118.

6. Старостина Ю.А. Форсирование развития ребенка: последствия для эмоционального благополучия дошкольника // Материалы V съезда Общероссийской общественной организации Российское психологическое общество. Т. 1. - М., 2012. - С. 166-167.


Review

Views: 65


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)