Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

PSYCHOLOGICAL AND EDUCATIONAL MODEL OF FORMING ETHNO-CULTURAL STUDIES TEACHER'S INDIVIDUAL STYLE

Abstract

The article offers psycho-educational
model of individual style of an expert in ethno-cultural
education. This system is characterized by the unity of title,
administrative, substantive, organizational and effi cient
components presented at the stages of settlement,
integration and customization of forming an individual
style of the future specialist in the fi eld of ethno-cultural
education. The implementation of professionally signifi cant
qualities of future specialists in the fi eld of ethno-cultural
education are described at individual, micro group, group
and macro group levels of activity.

About the Authors

Е. Киселёва
Московский государственный областной университет
Russian Federation


Е. Климова
Московский государственный областной университет
Russian Federation


References

1. Беспалько В.П. Педагогика и прогрессивные технологии обучения. М., 1989. - 192 с.

2. Ильин Е.П. Мотивация и мотивы. СПб., 2002. - 512 с.

3. Кузьмина Н.В. Личность и педагогическая ода- ренность // Вопросы психологии, 1999. - №1. - С. 122-132.

4. Митина Л.М. Учитель как личность и профес- сионал (психологические проблемы). М., 1994. - 216 с.

5. Селевко Г.К. Современные образовательные технологии. Учеб. пособие. М., 1998. - 256 с.

6. Старовойтенко Е.Б., Шадриков В.Д. Психоло- гия индивидуальности. Новые модели и кон- цепции. М., 2009. - 384 с.

7. Торхова А.В. Становление индивидуального стиля деятельности будущих учителей // Педа- гогика. 2006. № 8. - С. 63-71.


Review

Views: 34


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)