PEDAGOGICAL FEATURES OF BUILDING NOO-HUMANISTIC WORLDVIEW IN STUDENTS
Abstract
of building the noo-humanistic worldview in students.
The author is mainly concerned with the issues of study
process management taking into consideration music
students thinking and mentality. It is shown that noo-humanistic
training does not only promote the development
of thinking, but also helps to fi nd new analogies of modern
realities and alternative approaches to solving professional
problems. This situation could become a springboard for a
future specialist to learn new horizons of thinking activity
and become competitive in market economy conditions.
References
1. Воронина М.В. Мировоззрение как развиваю- щаяся система: Дис. …канд. филос. наук. Алма- ты, 1996. - 138 с.
2. Ительсон Л.Б. Лекции по общей психологии: Учеб. пособие. Мн. - М., 2000. - 896 с.
3. Отчет о НИР (заключительный) «Социальное отчуждение и мировоззренческие ориентации переходной эпохи» / Институт философии МН-АН РК; рук. Чл.-корр. АН РК А.Н. Нысан- баев, д.ф.н. К.А. Абишев. Алматы, 1997. - 16 с.
4. Холодная М.А. Когнитивные стили. О приро- де индивидуального ума. 2-е изд. СПб., 2004 - 384 с.
5. Фокин Ю.Г. Преподавание и воспитание в выс- шей школе: Методология, цели и содержание, творчество: Учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. М., 2002. - 224 с.
6. Юлов В.Ф. Мышление в контексте сознания. М., 2005. - 495 с.