Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

THE DYNAMICS OF FUTURE SOCIAL WORKERS' PERSONAL AND PROFESSIONAL COMPETENCE FORMATION

Abstract

The paper presents the results of the dynamics
of future social workers personal and professional
competence formation research. The dynamics is irregular,
intermittent, having non-linear nature which impedes
the formation of personal and professional competence by
the beginning of students practices in the social sphere.
It is shown that the most signifi cant contribution to this
process can be made by a motivational-value component
which determines the formation of personal and professional
competence and personal-professional maturity.

About the Author

Е. Густова
Московский государственный областной университет
Russian Federation


References

1. Густова Е.А. Динамика становления личностно- профессиональной компетентности студентов вуза, будущих социальных работников. Дис. … канд. психол. наук. М., 2011. - 176 с.

2. Густова Е.А. Профессиональная компетентность социального работника: оценка и психолого-пе- дагогические условия ее становления в вузе // Вестник Московского государственного област- ного университета. Серия «Психологические на- уки». М., 2009. № 4. - С. 145-150.

3. Джудит С. Райкус, Рональд С. Хьюз Социаль- но-психологическая помощь семьям и детям группы риска: Практическое пособие: В 4 т. Т. 1. Концептуальные основы социальной работы с детьми. М., 2008. - 288 с.

4. Мальцев В.А. Система ценностей социального работника и психологические основания ее эф- фективного становления: Дис. …канд. психол. наук. Кемерово, 2001. - 178 с.

5. Фирсов М.В., Шапиро Б.Ю. Психология социальной работы. Содержание и методы психосоциальной практики: Учеб. пособие. М., 2010. - 192 с.

6. Холостова Е.И. Ценностные ориентации и моти- вы труда. М., 2004. № 4. - С. 34-40.


Review

Views: 37


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)