Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

THE CONDITIONS OF APPLYING COGNITIVE-COMMUNICATIVE APPROACH TO FOREIGN LANGUAGE TEACHING AT SECONDARY SCHOOL

Abstract

The cognitive-communicative approach essentially
changes the roles of secondary school pupil
and teacher. The pupil becomes an active participant of
learning process. Modern school requires certain didactic
means capable of creating effective pedagogical conditions
for foreign language teaching. The dynamics of pupils
motives should be taken into consideration to increase
the quality of foreign language teaching. The coincidence
of teaching and learning objectives of all participants of
educational process is an important condition for successful
realization of cognitive-communicative approach.

About the Author

Т. Юсупова
Московский государственный областной гуманитарный институт
Russian Federation


References

1. Власова С.В. Образование XXI века. Каким ему быть? // Общественные науки и современность. 1999. № 2. С. 190-192.

2. Голубева Э.А. Способности и индивидуальность. М., 1993. 178 с.

3. Гузеев В.В. Планирование результатов образова- ния и образовательная технология. М., 2000. 240 с. (Серия Системные основания образователь- ной технологии)

4. Куклин В.Ж., Наводнов В.Г. О сравнении педа- гогических технологий // Высшее образование в России, 1994. № 1. С. 165-172.

5. Лапидус Б.А. Интенсификация процесса обуче- ния иноязычной речи. М., 1971. 126 с.

6. Питюков В.Ю. Основы педагогической техноло- гии. М., 1997. 176 с.

7. Скаткин М.Н. Совершенствование процесса обучения. Проблемы и суждения. М., 1981. 93 с.


Review

Views: 36


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)