THE FEATURES OF AFFECTIVE -EVALUATIVE COMPONENT OF FIRST-YEAR STUDENTS SELF-CONCEPT
Abstract
affective-evaluative component of the first year students
self-concept. The examined students major in different
subjects. It was determined that in spite of the trends common
to all first-year students self-appraisal profile, selfattitude
features and the level of self-actualization, there
is certain variety in data concerning students majoring in
mathematics, philology and psychology.
About the Author
Н. БлиноваRussian Federation
References
1. Молчанова О.Н. Стабильность и изменчивость самооценки // Психология человека в условиях социальной нестабильности / Под ред. Б.А. Сос- новского. М., 1994. С. 119-138.
2. Москвичева Н.Л. Семья в системе ценностных ориентации личности студентов: Монография. СПб., 2000. 212 с.
3. Роджерс К.Р. Взгляд на психотерапию. Становле- ние человека: Пер. с англ. / Общ. ред. и предисл. Е.И. Исениной. М., 1994. 480 с.
4. Слободчиков В.И., Исаев Е.И. Основы психо- логической антропологии. Психология челове- ка: введение в психологию субъективности. М., 1995. 384 с.
5. Чеснокова И.И. Проблема самосознания в пси- хологии. М., 1977. 86 с.
6. Шафажинская Н.Е. Личностная и профессио- нальная самооценка студента педвуза: Учеб. по- собие. М., 1986. 102 с.