DEVELOPMENT OF HIGH SCHOOL SOCIAL TEACHERS EMOTIONAL CULTURE: INNOVATIVE MODEL
Abstract
model refl ecting the pedagogical concept of high school
social teachers emotional culture development. The basic
content and structural components of the developed concept
have been shown and their functional interrelations
have been analyzed on the basis of system approach. The
inner and outer factors of emotional culture development
have been distinguished and the basic principles of its formation
have been considered
About the Author
Надежда РачковскаяRussian Federation
References
1. Дахин А.Н. Педагогическое моделирование: сущность, эффективность и... неопределенность // Педагогика. 2003. № 4.
2. Кузнецова А.Г. Развитие методологии системно- го подхода в отечественной педагогике: Моно- графия. Хабаровск, 2001.
3. Сенько Ю.В. Педагогическая технология в гер- меневтическом круге // Педагогика, 2005. № 6.
4. Системное исследование процесса воспитания: подход, предмет, методы / Ред. А.Т. Куракин,Л.И. Новикова. М., 1993.