MECHANISMS OF FORMING WOULD-BE TEACHERS VALUE ATTITUDE TO PUPILS
Abstract
the pupil as an integrated personal semantic phenomenon
in the psychological structure of which verbal, fi gurative
and affective forms of personal meaning are represented
alongside with the personal meaning as a sense-motive of
any activity. Among the main mechanisms of the formation
of value attitude to the pupil are interiorization, experience,
refl ection, goal-setting and identifi cation with professional
educators.
About the Author
Светлана ПазухинаRussian Federation
References
1. Бодалев А.А. Личность и общение. Избр. труды. М., 1983.
2. Братусь Б.С. Аномалии личности. М., 1988.
3. Вербицкий А.А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход. М.: Высшая школа, 1991.
4. Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность. М., 1977.
5. Насиновская Е.Е. Вопросы мотивации личности с позиций деятельностного подхода // Психоло- гия в вузе, 2003. № 1-2.
6. Татур Ю.Г. Высшее образование: методология и опыт проектирования. М., 2006.
7. Чудновский В.Э. Смысложизненный аспект сов- ременного процесса образования // Вопр. пси- хол., 2009. № 4.
8. Rogers C.R., Freiberg H.J. Freedom to Learn (3-rd edition). New York - Oxford - Singapore - Sydney, 1994. 406 pp.