Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

MECHANISMS OF FORMING WOULD-BE TEACHERS VALUE ATTITUDE TO PUPILS

Abstract

The article describes the value attitude to
the pupil as an integrated personal semantic phenomenon
in the psychological structure of which verbal, fi gurative
and affective forms of personal meaning are represented
alongside with the personal meaning as a sense-motive of
any activity. Among the main mechanisms of the formation
of value attitude to the pupil are interiorization, experience,
refl ection, goal-setting and identifi cation with professional
educators.

About the Author

Светлана Пазухина
Тульский государственный педагогический университет им. Л.Н. Толстого
Russian Federation


References

1. Бодалев А.А. Личность и общение. Избр. труды. М., 1983.

2. Братусь Б.С. Аномалии личности. М., 1988.

3. Вербицкий А.А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход. М.: Высшая школа, 1991.

4. Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность. М., 1977.

5. Насиновская Е.Е. Вопросы мотивации личности с позиций деятельностного подхода // Психоло- гия в вузе, 2003. № 1-2.

6. Татур Ю.Г. Высшее образование: методология и опыт проектирования. М., 2006.

7. Чудновский В.Э. Смысложизненный аспект сов- ременного процесса образования // Вопр. пси- хол., 2009. № 4.

8. Rogers C.R., Freiberg H.J. Freedom to Learn (3-rd edition). New York - Oxford - Singapore - Sydney, 1994. 406 pp.


Review

Views: 57


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)