INTERNET USE BY CHILDREN AND ADOLESCENTS FOR EDUCATIONAL PURPOSES
Abstract
studying childrens and adolescents use of the Internet
for educational purposes. It reveals different attitudes to
the Internet expressed by students of different ages and
shows that modern teenagers around the world prefer
online communication to all other forms as it allows of
making a large number of friends. The problem of parental
control has been raised in using the Internet for
educational purposes.
About the Authors
Татьяна ШульгаRussian Federation
Д. Тимохин
Russian Federation
References
1. Выгонский С.И. Обратная сторона Интернета: психология работы с компьютером и сетью. М., 2010.
2. Панарин И.Н. Информационно-психологическое обеспечение национальной безопасности Рос- сии. М., 1998.
3. Солдатова Г.В. Особенности российских школь- ников как пользователей Интернета // Дети в информационном обществе, 2009. № 2.
4. Солдатова К.В., Чекалина А.А. Интернат глазами детей и подростков мегаполиса // Информаци- онный бюллетень Года Безопасного Интернета в России, 2009. Вып. 1.
5. Ткаченко С.Б. Проявления перцептивных дейс- твий в условиях дидактических и компьютер- ных игр // Вестник МГОУ, 2010. № 1.