SPECIFICITY OF QUALITIES ESTIMATION OF OBJECTS AT A TEENAGE AGE
Abstract
is characterized by intimate-personal dialogue with contemporaries
as a leading activity; by the occurrence of the feeling
of maturity; by the development of conceptual thinking; by the
consciousness development; by the sensitivity to the estimation
of associates and yourself. In the patrimonial family a
teenager becomes a subject-executor, but in the nuclear city
family a teenager is represented as a subject appraiser. The
estimation of objects is a component of the development of a
teenagers logic thinking and self-appraisal.
About the Author
Марина РезванцеваRussian Federation
References
1. Бернс Р. Развитие Я-концепции и воспитание. М.: Прогресс, 1986. С. 196-200, 420.
2. Выготский Л.С. Педология подростка. Собр. соч.: в 6 т. М., 1984. Т. 4 С. 412.
3. Кле М. Психология подростка // Фролов Ю.И. Психология подростка. М., 1997. С. 119.
4. Леонтьев А.Н. Избранные психологические произведения: в 2 т. / А.Н. Леонтьев. М., 1983. Т.1. С. 24.
5. Пиаже Ж. Избранные психологические труды. М.: Международная педагогическая академия, 1994. С. 64.
6. Шабельников В.К. Психология души. М.: Академия, 2003. С. 130-135.
7. Эльконин Б.Д. Психология развития. М.: Академия, 2001. С. 143.
8. Эльконин Д.Б. Избранные психологические труды. М., 1989. С. 555, 273.