Investigation of innterrelation between the family model and educational motivation of studentspsychologists
Abstract
between the family model and educational
motivation of students-psychologists. It makes
clear the habits of tribal and urban nuclear family
models. Parameters for involvement of students
into the family relations are considered.
The leading educational motives for each family
model are presented.
References
1. Анисимов О.С. Методологическая версия категориального аппарата психологии. Новгород, 1990.
2. Выготский Л.С. Развитие высших психических функций. М., 1960.
3. Кон И.С. Ребёнок и общество. М.: Академия, 2003.
4. Шабельников В.К. Функциональная психология. Гл. «Социо-биосферная детерминация личности». М., 2004. С. 461.
5. Шабельников В.К. Функциональная психология. Гл. «Формирование мотивации». М., 2004. С. 415.
6. Шабельников В.К. Демократизация Востока: психологические проблемы. «Развитие личности». М., 1997. №1. С. 461.
7. Шабельников В.К. Функциональная психология. М., 2004.