Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

Investigation of innterrelation between the family model and educational motivation of studentspsychologists

Abstract

The article deals with interrelation
between the family model and educational
motivation of students-psychologists. It makes
clear the habits of tribal and urban nuclear family
models. Parameters for involvement of students
into the family relations are considered.
The leading educational motives for each family
model are presented.

About the Author

С. Григорьева

Russian Federation


References

1. Анисимов О.С. Методологическая версия категориального аппарата психологии. Новгород, 1990.

2. Выготский Л.С. Развитие высших психических функций. М., 1960.

3. Кон И.С. Ребёнок и общество. М.: Академия, 2003.

4. Шабельников В.К. Функциональная психология. Гл. «Социо-биосферная детерминация личности». М., 2004. С. 461.

5. Шабельников В.К. Функциональная психология. Гл. «Формирование мотивации». М., 2004. С. 415.

6. Шабельников В.К. Демократизация Востока: психологические проблемы. «Развитие личности». М., 1997. №1. С. 461.

7. Шабельников В.К. Функциональная психология. М., 2004.


Review

Views: 42


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)