Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

TEAM-BUILDING AS EDUCATIONAL TECHNOLOGY AND METHOD OF PROFESSIONAL SELF-DETERMINATION OF A PSYCHOLOGIST AT HIGHER SCHOOL

Abstract

The article deals with teambuilding
approach as the educational technology
of forth generation. Team-building approaches
are connected with the professional
work types and the key competences of a psychologist.
The Model of Professional Self-determination
of a Psychologist with the help
of team-building approaches is presented.
The results of Models realization and the influence
of team-building on team efficiency
and communicative competencies of psychological
students are evaluated.

About the Author

Ирина Казанская
НЧОУ ВПО Московская академия образо- вания Натальи Нестеровой
Russian Federation


References

1. Бершадский М.Е. Дидактические и психологические основания образовательной техно- логии / М.Е. Бершадский, В.В. Гузеев. М.: Центр «Педагогический поиск», 2003.

2. Чернилевский Д.В. Дидактические технологии в высшей школе: Пособие для вузов. М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2002.

3. Фопель К. Создание команды. Психологические игры и упражнения. М.: Генезис, 2002.

4. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по направлению подготовки «Психология». Проект. М.: МГУ, 2009.

5. Сластенин В.А. Интегративные тенденции в психолого-педагогическом образовании /В.А. Сластенин. М.: Наука, 2000.


Review

Views: 52


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)