TEAM-BUILDING AS EDUCATIONAL TECHNOLOGY AND METHOD OF PROFESSIONAL SELF-DETERMINATION OF A PSYCHOLOGIST AT HIGHER SCHOOL
Abstract
approach as the educational technology
of forth generation. Team-building approaches
are connected with the professional
work types and the key competences of a psychologist.
The Model of Professional Self-determination
of a Psychologist with the help
of team-building approaches is presented.
The results of Models realization and the influence
of team-building on team efficiency
and communicative competencies of psychological
students are evaluated.
About the Author
Ирина КазанскаяRussian Federation
References
1. Бершадский М.Е. Дидактические и психологические основания образовательной техно- логии / М.Е. Бершадский, В.В. Гузеев. М.: Центр «Педагогический поиск», 2003.
2. Чернилевский Д.В. Дидактические технологии в высшей школе: Пособие для вузов. М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2002.
3. Фопель К. Создание команды. Психологические игры и упражнения. М.: Генезис, 2002.
4. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по направлению подготовки «Психология». Проект. М.: МГУ, 2009.
5. Сластенин В.А. Интегративные тенденции в психолого-педагогическом образовании /В.А. Сластенин. М.: Наука, 2000.