Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

PERCEPTION OF HIGH SCHOOL STUDENTS OF THE CORPORATE IMAGE AND STATE UNIVERSITIES

Abstract

The purpose of the article is to give the readers some information on problem of image in sphere of higher education. The author mentions a theme of feature of perception of corporate image of high school. He represents a brief theoretical sketch on this problem and acquaints an audience with results of research in which tries to find the answer to a question: «What role is carried out with external aspects of image of high school during training students?».

About the Author

O. . Pantyushina
Российский государственный социальный университет
Russian Federation


References

1. Перелыгина Е.Б. Психология имиджа: Учебное пособие / Е.Б. Перелыгина. М.: Аспект Пресс, 2002. 223 с.

2. Перелыгина Е. Исследование имиджа в русле PR и социальной психологии / Советник №7 (91), июль 2003. С. 50.

3. Пантюшина О.И. Имидж высшего учебного заведения в сознании студентов государственных и негосударственных вузов. ИМИДЖЕЛОГИЯ-2005: феноменология, теория, практика. Материалы Третьего международного симпозиума по имиджелогии / Под ред. Е.А. Петровой. Иркутск: РИЦ АИМ, 2005.

4. Пантюшина О.И. Имидж высшего учебного заведения глазами школьников. ИМИДЖЕЛОГИЯ-2006: актуальные проблемы социального имиджмейкинга. Материалы Четвертого международного симпозиума по имиджелогии / Под ред. Е.А. Петровой. Иркутск: РИЦ АИМ, 2006.

5. Пантюшина О.И. «Корпоративный имидж вуза и его содержание» Проблемы экономики и информатизации образования: Материалы 5 Междунар. Науч-практ- конф., Тула 2008.

6. Пантюшина О.И. Формирование корпоративного имиджа вуза. ИМИДЖЕЛОГИЯ- 2008: Имидж как инструмент привлекательности и конкурентоспособности: Материалы Шестого международного симпозиума по имиджелогии / Под ред. Е.А. Петровой. Иркутск: РИЦ АИМ, 2008.

7. Наследов А.Д. Математические методы психологического исследования. Анализ и интерпритация данных. Учебное пособие. СПб.: Речь, 2007. 392 с.

8. Карпов Е.Б. Психология продвижения образовательных услуг в системе открытого образования. - Дисс... на соиск. учен. степени д-ра психол. наук. М., 2004.


Review

Views: 61


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)