Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

REMOTE ORIENTATION BEHAVIOR AND HUMAN PERFORMANCE AS A PSYCHOLOGICAL PROBLEM

Abstract

Reveals some problems of distant orientation behavior and human activity on the biological level, and level of consciousness is determined by its orientation. Remote orientation behavior and activity is detected as a problem of the meaning of human life. An analysis of studies in recent years. The conclusions about the fact that the search and finding the meaning of life is actually a process of forming a remote orientation behavior and human activity.

About the Author

V. . Chudnovsky
МГОУ
Russian Federation


References

1. Бахтин М.М. Эстетика словесного творчест- ва. Искусство, 1979. 423 с.

2. Божович Л.И. Личность и ее формирование в детском возрасте. Питер, 2008. 398 с.

3. Вайзер Г.А. Смысл жизни и возраст // Смысл жизни, акме и профессиональное становле- ние педагога. М.: ПИ РАО. С. 89-109.

4. Гаврюшин Н.К. Русская философская сим- фония // Смысл жизни. Антология. М.: Про- гресс. С. 7-18.

5. Зинченко В.П. Проблемы психологии разви- тия // Вопросы психологии, 1991, № 6. Ст. 2.

6. Касавин И.Т. Постигая разнообразие разума // Заблуждающийся разум. М., 1991. С. 5- 27

7. Леонтьев Д.А. Психология смысла. М.: Смысл, 2003. 486 с.

8. Павлов И.П. Собр. Соч. М., 1952, т. 3, ч. 2.

9. Панов В.И. Психология образовательных систем. Теория и практика. СПб.: Питер, 2007. 347 с.

10. Рубинштейн С.Л. Бытие и сознание. М., 1957.

11. Трубецкой Е.Н. Смысл жизни // Смысл жизни. М., 1994. С. 243-488.

12. Франк С.Л. Смысл жизни // Смысл жизни. М., 1994. С. 489-583.

13. Франкл В. Человек в поисках смысла. М.: Прогресс, 1990

14. Чудновский В.Э. Смысл жизни: проблема относительной эмансипированности от «вне- шнего» и «внутреннего» // Психол. журнал, 1995, т. 11, № 2. С. 15-26.

15. Чудновский В.Э.Становление личности и проблема смысла жизни. Избр. труды. М., 2006. 767 с.

16. Чудновский В.Э. Смысложизненный ас- пект современного процесса образования // Вопросы психологии, 2009, № 4. С. 50-60

17. Шульга Т.И. Особенности становления смысложизненных ориентаций у детей и подростков «группы риска» // Смысл жиз- ни, акме и профессиональное становление педагога. М., ПИ РАО, 2008. С. 377-394.

18. Эшби У. Введение в кибернетику. М.URSS, 2006. 432 с.


Review

Views: 43


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)