Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

METHODS OF READING AND WRITING DEVELOPMENT IN ELEMENTARY SCHOOL CHILDREN WITH LEARNING DIFFICULTIES

Abstract

Neuropsychological approach to reading and writing development in elementary school children with learning difficulties is described on base of moving from "global" text reading with image support to reading of separate sentences and words.

About the Authors

A. . Tsvetkov
МГОУ
Russian Federation


B. . Boldanova

Russian Federation


References

1. Асмолов А.Г. Психология личности. М.: Смысл, 2001.

2. Выготский Л.С. Мышление и речь. М.: АПН РСФСР,1956.

3. Блонский П.П. Психология младшего школьника. М.- Воронеж: МПСИ,1997. Ляудис В.Я., Негурэ И.П. Психологические основы формирования письменной речи у младших школьников. Кишинев, 1983.

4. Сухомлинский В. А. Избр. произв. Киев, 1980. В 5Т. - Т.5.

5. Фельдштейн Д.И. Психология взросления: структурно-содержательные характеристики процесса развития личности. М.: МПСИ,1999.

6. Цветкова Л.С. Афазия и восстановительное обучение. М.:МГУ,1988.

7. Цветкова Л.С. Методика нейропсихологической диагностики детей. Изд. 4-е, исправленное и дополненное. М., Педагогическое общество России, 2002.

8. Цветкова Л.С. Нейропсихологическая реабилитация больных. Речь и интеллектуальная деятельность. М.:МПСИ; Воронеж: НПО МОДЭК, 2004.

9. Цветкова Л.С. Нейропсихология счета, письма и чтения: нарушение и восстановление М.: МПСИ, 2000. 304с.


Review

Views: 40


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)