ИССЛЕДОВАНИЕ СОДЕРЖАНИЯ И ОСОБЕННОСТЕЙ УСВОЕНИЯ СОЦИАЛЬНО-НРАВСТВЕННОЙ НОРМАТИВНОСТИ В УСЛОВИЯХ ПРАВОСЛАВНОЙ И МУСУЛЬМАНСКОЙ КУЛЬТУР
Abstract
The present study examined judgments of the students of elementary orthodox, muslim and public schools of Moscow about social and moral norms. The article presents the results of research of children's judgments about composition of the family, ideals of development, personal preferences and moral dilemmas. As the result of comparison of moral and social judgments of children the conclusion is made about its specific features associated with cultural and religious background.
References
1. Кондратьев М.Ю. Социальная психология закрытых образовательных учреждений. - СПб: Питер, изд. 1-е, 2005.
2. Крайг Г. Психология развития. - СПб.: Питер, 2000.
3. Очере Ф.А. Психологические особенности влияния традиционных ценностных ориентации этнической группы акан на структуру самосознания личности: Автореф. дис. ... канд. психол. наук. - М., 1994.