КОНЦЕПЦИЯ СТАНОВЛЕНИЯ ПОЛОВОЙ ИДЕНТИЧНОСТИ И ПОЛОВЫХ РАЗЛИЧИЙ В ХАРАКТЕРЕ ДЕТЕЙ И ПОДРОСТКОВ
Abstract
In this article the concept sex differents of the author are observed. Four radical reciproties structures of the component of sex differents are founded, such as biological sex, sex identity, sex roles, and sex ideals. The structure of sex identity are observed in its dynamics. In this concept the sex differents in the development of characters of the teens are proved.
References
1. Грошев И.В. Психология половых различий. Тамбов: Изд-во ТГУ им. Г.Р. Державина, 2001.
2. Ильин Е.П. Дифференциальная психофизиология мужчины и женщины. - СПб.: Питер, 2002.
3. Исаев Д.Н., Каган В.Е. Половое воспитание детей. Л.: Медицина, 1988.
4. Каган В.Е. Когнитивные и эмоциональные аспекты гендерных установок у детей 3-7 лет // Вопросы психологии. - 2000. - № 2. С. 65-69.
5. Кондаков И.М. Психология. Иллюстрированный словарь. - СПб.: «Прайм-ЕВРОЗНАК», 2003.
6. Мухина В.С. Психология детства и отрочества. - М.: Институт практической психологии; Воронеж: МОДЭК, 1998.
7. Филатова А.Ф. Половые различия в характере подростка. Монография. - Омск: Издательский дом «Наука», 2006.
8. Geary D.C. A model for representing gender differences inthe patternofcognitive abilities // AmericanPsychologist, 1989. V