Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

РАЗВИТИЕ ПРОДУКТИВНОГО ВООБРАЖЕНИЯ УЧАЩИХСЯ НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЫ НА ЗАНЯТИЯХ В ИЗОСТУДИИ

Abstract

Продуктивное воображение учащихся начальной школы представляет собой способности детей воспроизводить учебное задание по задаваемому образцу. Воспроизведение образца становится оценкой «художественных способностей» ребенка. На самом деле способности ребенка заключаются в «произведении индивидуальных свойств художественного изображения» средств эстетического общения с предполагаемыми «значимыми субъектами».
The article is devoted to the problem of imagination as a particular children's ability to communicate with personal subjects. According to Kudrjavcev to imagination is the central psychological construction of the pupils to plan, reconstruct and manage their own activities. The author of the article discusses the development of the imagination system developed in the process of learning school children at drawing school.

About the Author

И.А. Ковалева

Russian Federation


References

1. Выготский Л.С. Собр. Соч. в 6 т./Л.С. Выготский. - М.: Педагогика, 1983.

2. Гальперин П.Я. Психология как объективная наука / П.Я. Гальперин. - Воронеж; М.: Модек, 1995.

3. Давыдов В.В. Обобщение в обучении / В.В. Давыдов. - М.: МГУ, 1976.

4. Колидзей Э.А. Личностно-ориентированное физическое развитие ребенка / Э.А. Колидзей. - Воронеж; М.: Модек, 2007.

5. Речицкая Е.Г., Сошина Е.А. Развитие творческого воображения младших школьников / Е.Г. Речицкая, Е.А. Сошина. - М.: Владос, 2002.

6. Эльконин Д.Б. Детская психология / Д.Б. Эльконин. - М.: Учпедгиз, 1976.


Review

Views: 42


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)