РАЗВИТИЕ ПРОДУКТИВНОГО ВООБРАЖЕНИЯ УЧАЩИХСЯ НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЫ НА ЗАНЯТИЯХ В ИЗОСТУДИИ
Abstract
The article is devoted to the problem of imagination as a particular children's ability to communicate with personal subjects. According to Kudrjavcev to imagination is the central psychological construction of the pupils to plan, reconstruct and manage their own activities. The author of the article discusses the development of the imagination system developed in the process of learning school children at drawing school.
References
1. Выготский Л.С. Собр. Соч. в 6 т./Л.С. Выготский. - М.: Педагогика, 1983.
2. Гальперин П.Я. Психология как объективная наука / П.Я. Гальперин. - Воронеж; М.: Модек, 1995.
3. Давыдов В.В. Обобщение в обучении / В.В. Давыдов. - М.: МГУ, 1976.
4. Колидзей Э.А. Личностно-ориентированное физическое развитие ребенка / Э.А. Колидзей. - Воронеж; М.: Модек, 2007.
5. Речицкая Е.Г., Сошина Е.А. Развитие творческого воображения младших школьников / Е.Г. Речицкая, Е.А. Сошина. - М.: Владос, 2002.
6. Эльконин Д.Б. Детская психология / Д.Б. Эльконин. - М.: Учпедгиз, 1976.