ОСОБЕННОСТИ ЦЕННОСТНО-СМЫСЛОВОЙ СФЕРЫ ПЕДАГОГА
Abstract
На основе проведенного теоретического исследования делается вывод, что деятельность педагога наполняется смыслом, является самоосуществлением, процессом воплощения себя, когда педагог не только передает знания, но раскрывается в творчестве, участвуя в становлении личности воспитанников.
The article concludes theoretical research done on the philosophy of education. It states, that teacher's activity has sense only when said teacher not only sharing information with his students, but also expresses him/herself in creativity while forming the characters of his students.
The article concludes theoretical research done on the philosophy of education. It states, that teacher's activity has sense only when said teacher not only sharing information with his students, but also expresses him/herself in creativity while forming the characters of his students.
References
1. Шакуров Р. Профилактика наркомании среди учащихся. Концептуальные основы. Народное образование. №7, 2005. С. 145.
2. Чудновский В.Э. Становление личности и проблема смысла жизни. М.; Воронеж: Изд. МПСИ, 2006. - С. 218.
Review
Views:
39