Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

STUDYING A CHILD’S DEVELOPMENT EFFECIENCY IN CONDITIONS OF A UNITED MYTH-PLAYING AND EDUCATIONAL SPACE OF AN EDUCATIONAL INSTITUTION AND A FAMILY

https://doi.org/ 10.18384/2310-7235-2016-1-89-98

Abstract

The article is devoted to the evaluation of the efficiency of work with preschool children within a new organizational form of “united myth-playing and educational space of an educational institution and a family in conditions of a mythologeme.” The results of the empirical research show that the innovative psychological and pedagogical impact of such space at an educational institution and in a family provides necessary development of a child. It is stated that composite index of effectiveness: motivational, objective, cognitive, creative and communicative should be taken into account.

About the Author

Elena A. Trebukhina
Moscow City Teacher Training University
Russian Federation


References

1. Осипенко Л.Е. Трансформация обыденных представлений дошкольников // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Психологические науки. 2014. № 1. С. 17-22.

2. Романова Е.С.Психодиагностика. М., 2011. 364 с.

3. Романова, Е.С., Рябова И.В., Овчаренко Л.Ю., Абушкин Б.М. К вопросу о социальном партнерстве в структуре модели психолого-педагогического сопровождения учащихся образовательных учреждений / Системная психология и социология. 2013. № 8. С. 89-100.

4. Сатин Д.К. Психологические аспекты современного мифа // Докл. на Ломоносовских чтениях. М., 1997. С. 46-47.

5. Требухина Е.А. Дошкольное образование и социализация ребенка сегодня // Молодой директор года: сборник конкурсных работ. М., 2005. С. 5-194.

6. Фрейджер Р., Фейдимен Д. Личность. Теории, упражнения, эксперименты. Психологическая энциклопедия. М., 2002. 864 с.


Review

Views: 49


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)