Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

CHARACTERISTIC ASPECTS OF TEENAGERS’ VOLUNTARY ACTIVITY SELF-REGULATION

https://doi.org/ 10.18384/2310-7235-2015-3-6-11

Abstract

The article is devoted to the acute theme - developing a proactive approach to life among young adults by means of personal self-regulation, with particular emphasis on peculiarities of self-regulation styles at different levels of education. This article shows that during young adults’ professional development such component of self-regulation as modeling (evaluation of inner and outer factors for achieving the goal) is formed. This serves as the basis for the stability of professional goal setting.

About the Author

I. . Plakhotnikova
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Зотова Л.Э. Психологические факторы агрессивного поведения старшеклассников : дисс.. канд. психол. наук. М., 2006. 188 с.

2. Плахотникова И.В. Взаимосвязь волевых качеств и проявлений саморегуляции произвольной активности // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Психологические науки 2012. № 3. С. 63-68.

3. Плахотникова И.В. Личностная саморегуляция - пути развития в юношеском возрасте // Вестник Российского гуманитарного фонда. 2004. № 4. С. 96-104.

4. Плахотникова И.В. Роль личностных свойств в индивидуально-типических проявлениях произвольной активности // Фундаментальные исследования в психологии. Личностные и когнитивные аспекты саморегуляции деятельности человека / Под ред. В.И. Моросановой. М., 2006. С. 76-84.


Review

Views: 123


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)