Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

PSYCHO-PEDAGOGICAL TECHNOLOGIES OF A PERSON’S INTELLECTUAL ACTIVITY DEVELOPMENT

Abstract

The article is devoted to the analysis of psycho-pedagogical technologies use for forming a person’s intellectual activity in the multi-age student’s environment. The author presents the psychological structure of a person’s intellectual activity which includes qualitative characteristics of the functional unity of the following indicators: cognitive, motivational, emotional, regulatory and productive. Depending on the typological structure of a person’s intellectual activity the algorithm of forming was developed and used which qualitatively improves the studied phenomenon.

About the Author

M. . Mishina
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Агапов В.С. Современные исследования самосознания и Я-концепции субъекта в контексте идей С.Л. Рубинштейна // Акмеология. 2012. № 1. С. 133-143.

2. Мишина Е.И. Развитие личностной рефлексии в структуре социального капитала // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Психологические науки. 2012. № 4. С. 44-51.

3. Мишина М.М. Возрастные особенности интеллектуальной деятельности личности в разновозрастной студенческой среде // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Психологические науки. 2013. № 4. С. 15-19.

4. Мишина М.М. Специфика интеллектуальной деятельности личности // Вестник Московского государственного областного университета. Серия «Психологические науки». 2014. № 1. С. 6-12.

5. Мишина М.М. Становление личностной рефлексии будущих специалистов : монография / В.С. Агапов, М.М. Мишина, Е.И. Мишина. М., 2012. 243 с.

6. Мишина М.М. Феномен интеллектуальной деятельности личности (теоретико-методологические основания и особенности проявления в разновозрастной студенческой среде) : монография. М., 2013. 410 с.


Review

Views: 66


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)