Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

MANAGERIAL STAFF’S PERSONAL QUALITIES AND STRATEGY OF BEHAVIOR IN CONFLICT SITUATIONS

Abstract

The article is devoted to interconnection between a manager’s personal qualities and behavior strategies in conflict situations. The following basic managerial qualities are presented: sociability, stress-tolerance and empathy. The results of studying the heads of structural department’s personal qualities and behavioral strategies in conflict are represented. It is revealed that the personal qualities of managerial staff influence the choice of behavior strategy in a conflict situation.

About the Authors

A. . Filatova
Omsk State Pedagogical University
Russian Federation


L. . Puzep
Omsk State Pedagogical University
Russian Federation


References

1. Дорошенко Т.Д. Исследование эмпатического профиля личности будущих психологов // Психологическая наука и образование. 2007. № 2. С. 42-49.

2. Захарова Л.Н. Психология управления. М., 2012. 376 с.

3. Коммуникационный менеджмент / под ред. В.М. Шепеля. М., 2004. 352 с.

4. Огнев А.С., Гончаров Ю.Н. Рабочая книга организационного психолога : учеб. пособие. Воронеж, 2000. 299 с.

5. Психодиагностика стресса: практикум / сост. Р.В. Куприянов, Ю.М. Кузьмина. Казань, 2012. 212 с. ISSN 2072-8514 і Вестник МГОУ. Серия: Психологические науки f 2015 / № 2

6. Пузеп Л.Г. Эмпатия как одно из профессионально важных качеств личности психолога // Теоретические и прикладные аспекты личностно-профессионального развития: материалы II межрегиональной научно-практической конференции с международным участием. Омск - Тара, 2009. С. 120-121.

7. Сухомлинский В.А. Рождение гражданина. М., 1971. 336 с.

8. Филатова А.Ф. Половые различия в становлении характера подростка: концепция, эксперимент, практика : монография. Омск, 2009. 484 с.


Review

Views: 62


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)