Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

SPECIAL FEATURES OF THE WAY MUSIC LESSONS, AND GOING IN FOR BALLROOM DANCING, WRESTLING AND FOOTBALL INFLUENCES THE FORM AND EXPRESSIVENESS OF TEENAGE BOYS' AGGRESSIVE BEHAVIOR

Abstract

The article presents the results of a study which examined the way music lessons, and going in for ballroom dancing, wrestling and football influences the form and expressiveness of male adolescents’ aggressive behavior. It is proved that the speed teenagers learn to control their aggressive behavior and assimilate socially acceptable forms of interaction with other people depends on the kind of lessons they take at post-secondary education institutions. The difference in the severity of aggressive behavior manifested itself most of all between the boys involved in music and ballroom dancing, and the boys who are keen on wrestling and football.

About the Author

T. . Kiseleva
Sholokhov Moscow State University for the Humanities
Russian Federation


References

1. Батаршев А.В. Тестирование: Основной инструментарий практического психолога. - М., 2003. - 240 с.

2. Данилова Е.Е. Детская форма методики рисуночной фрустрации С. Розенцвейга // Психологическая диагностика. - 2007. - № 2. - С. 1-128.

3. Евладова Е.Б., Логинова Л.Г., Михайлова Н.Н. Дополнительное образование детей. - М., 2002. - 352 с.

4. Курбатова Т.Н., Муляр О.И. Проективная методика исследования личности «Hand-тест». -СПб., 2001. - 64 с.

5. Махов Ф.С. Когда заканчиваются занятия (О некоторых проблемах организации свободного времени подростков.). - Л., 1982. - 36 с.

6. Мудрик А.В. Социальное воспитание в учреждениях дополнительного образования детей. - М., 2004. - 240 с.

7. Практическая психодиагностика. Методики и тесты: Учеб. пособие / Под ред. Д.Я. Райгородского. - Самара, 2004. - 672 с.

8. Семенюк Л.М. Психологические особенности агрессивного поведения подростков и условия его коррекции. - М., 1996. - 92 с.

9. Тарабрина Н.В. Методика изучения фрустрационных реакций // Иностранная психология. -1994. - Т. 2. - № 2 (4) - С. 68-77.

10. Шацкий С.Т. Педагогические сочинения: В 4 т. -М., 1964. - Т. 2. - 475 с.

11. Ясюкова Л.А. Фрустрационный тест Розенцвейга диагностика реакций в ситуациях конфликта: Методич. руководство. - СПб., 2007. - 128 с.


Review

Views: 69


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)