Peculiarities of the interrelation between the level of moral normativity and relations of interpersonal significance in primary school age
Abstract
Keywords
About the Authors
T. . SchastnayaRussian Federation
N. . Baykovskaya
Russian Federation
References
1. Адлер А. Практика и теория индивидуальной психологии. — М, 2007. — 232 с.
2. Андреева Г.М. Психология социального познания. — М., 2000. — 294 с.
3. Кондратьев М.Ю. Социальная психология в образовании: Учеб. пособие. — М., 2008. — 383 с.
4. Мухина B.C. Личность: Мифы и Реальность (Альтернативный взгляд. Системный подход. Инновационные аспекты): 2-е изд., испр. и доп. — М., 2010. — С. 493-958 с.
5. Петровский А.В. Введение в психологию. — М., 1996. — 496 с.
6. Счастная Т.Н. Особенности проявления сопереживания как социального качества у детей дошкольного возраста // Актуальные проблемы социальной психологии: вопросы теории и практики: Сборник научных трудов / Под ред. О.Б. Крушельницкой, Н.Н. Толстых, О.Е. Хухлаева. — М., 2012. — С. 101-109.
7. Фрейд З. Введение в психоанализ: лекции. — М., 1989. — 456 с.
8. Oldmeadow J. Status generalization in context: The moderating role of groups // Journal of Experimental Social Psychology. — 2007. — № 43. — P. 273-279.
9. Rogers Carl R. Empathic: an unappreciated way of being // The counseling psychologist. — 1975. — Vol. 5. — № 2-10.