Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

YOUTH CLUB CULTURE AND CLUB ACTIVITIES AS SOCIAL AND PEDAGOGIC PHENOMENA

Abstract

The article reveals the essence and substance
of such social and educational phenomena, as
youth club culture and club activities. The article traces the
history of the creation and development of the childrens
club associations in Russia. The author specifies the content
of basic concepts of club activities and their definitions
used in national psychology and educational literature of
various historical stages. It is noted that the definition of
socializing and correction capabilities of youth club associations
for the development of the young person has become
especially vital for pedagogical theory and practice.
Besides, it is necessary to define the factors contributing to
the socialization of young people.

About the Author

Р. Мазитов
Российский государственный социальный университет
Russian Federation


References

1. Большая советская энциклопедия. В 30-ти т. Т. 12. - М., 1973. - 324 с.

2. Лучанкин А.И., Сняцкий А.А. Социально-клубная работа с молодежью: проблемы и подходы. - Екатеринбург, 1997. - 328 с.

3. Макаренко А.С.: Пед. соч. В 8-ми т. Т. 1. - М., 1983. - 221 с.

4. Паладьев С.Л. Клубное объединение в школе как воспитательный феномен // Ярославский педагогический вестник. - 2002. - № 4 (33). - С. 1-12.

5. Российская педагогическая энциклопедия. В 2-х т. Т. 1. - М., 1993. - 446 с.

6. Слесарева И.В. Молодежная клубная культура на рубеже XX-XXI веков: аксиологический аспект / Дис. канд. филос. наук. - Саранск, 2008. - 164 с.

7. Шапочкин А.В. Клубная деятельность как средство социально-педагогической реабилитации подростков с девиантным поведением в России в XX веке / Дис. канд. пед. наук. - Великий Новгород, 2000. - 185 с.


Review

Views: 78


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)