Features of reactions of the teenagers , taking ballroom dancing classes , music , fight , football , on frustrating situation
Abstract
in establishments of additional education of children and
young people, and pupils of comprehensive schools in reply
to frustrating situation are investigated. It is revealed
that the persons not making use of the additional education
facilities are less stable, steady, besides, their behavior
is less flexible. The author describes different levels of
influence on pupils and states it depends on the type of
their activities (music lessons, ballroom dancing, wrestling
and football). It is stated that there is certain influence of
training duration on childrens behavior in a frustrating situation.
About the Author
Т. КиселеваRussian Federation
References
1. Агрессия у детей и подростков / Под ред. Н.М. Платоновой. - СПб., 2006. - 336 с.
2. Данилова Е.Е. Детская форма методики рисуночной фрустрации С. Розенцвейга // Психоло- гическая диагностика. - 2007. - № 2. - С. 1-128.
3. Драгунова Т.В. Психологические особенности подростка // Советская педагогика. - 1972. - № 8. - С. 79-93.
4. Тарабрина Н.В. Методика изучения фрустрационных реакций // Иностранная психология. - 1994. - Т. 2. - № 2 (4) - С. 68-77.
5. Фурманов И.А. Агрессия и насилие: диагностика, профилактика и коррекция. - СПб., 2007. - 480 с.
6. Яковлев В.А., Киселева Т.В. Влияние учреждений дополнительного образования на формирование и проявление подростковой агрессивности // Вестник МГГУ им. М.А. Шолохова. - 2011. - № 1. - С. 70-75.
7. Ясюкова Л.А. Фрустрационный тест Розенцвейга: диагностика реакций в ситуациях конфликта: методическое руководство. - СПб., 2007. - 128 с.