Social-psychological regulators of organization communication
Abstract
phenomenons natural-scientific origin, its relationship with
matter, information. Its also stated that it has some connection
with social processes of social reflection and imitation,
causing social actions by means of sharing the cultural
meanings. The author considers the main characteristics of
organizational communication environment (management
style, rules governing communication and knowledge of
management). The author presents the analysis of the socialpsychological
methods possible application for the modern
management practice
References
1. Бондаренко В.Ф. Теория и социология организа- ции. - М., 2007. - С. 44.
2. Бондаренко В.Ф. Вопросы теории организации. - М., 2008. - С. 210.
3. Бориснев С.В. Социология коммуникации: Курс лекций. В 2 ч. - М., 2001. - С. 128.
4. Жучков В.В. Социальная коммуникация обра- зовательной среды // Социология образования, 2007. - № 5. - С. 7-14.
5. Жучков В.В. Социальная коммуникация систем знания в закрытых социальных общностях // Вестник РГГУ, 2008. - № 8. - С. 21-28.
6. Жучков В.В. Социальная коммуникация и техни- ческие системы: проблема соотношения в про- цессе социального взаимодействия // Материа- лы второй всероссийской научной конференции Сорокинские чтения - 2005 «Будущее России: стратегии развития». - М., 2005. Электронное издание, ISDN 5-902955-02-5.