Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

Social-psychological regulators of organization communication

Abstract

The article gives grounds of the communication
phenomenons natural-scientific origin, its relationship with
matter, information. Its also stated that it has some connection
with social processes of social reflection and imitation,
causing social actions by means of sharing the cultural
meanings. The author considers the main characteristics of
organizational communication environment (management
style, rules governing communication and knowledge of
management). The author presents the analysis of the socialpsychological
methods possible application for the modern
management practice

About the Author

В. Бондаренко
Военный университет (г. Москва)
Russian Federation


References

1. Бондаренко В.Ф. Теория и социология организа- ции. - М., 2007. - С. 44.

2. Бондаренко В.Ф. Вопросы теории организации. - М., 2008. - С. 210.

3. Бориснев С.В. Социология коммуникации: Курс лекций. В 2 ч. - М., 2001. - С. 128.

4. Жучков В.В. Социальная коммуникация обра- зовательной среды // Социология образования, 2007. - № 5. - С. 7-14.

5. Жучков В.В. Социальная коммуникация систем знания в закрытых социальных общностях // Вестник РГГУ, 2008. - № 8. - С. 21-28.

6. Жучков В.В. Социальная коммуникация и техни- ческие системы: проблема соотношения в про- цессе социального взаимодействия // Материа- лы второй всероссийской научной конференции Сорокинские чтения - 2005 «Будущее России: стратегии развития». - М., 2005. Электронное издание, ISDN 5-902955-02-5.


Review

Views: 43


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)