Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

RESEARCH ON THE PROBLEM OF DECISION-MAKING IN THE ECONOMIC BEHAVIOUR OF CONSUMERS

Abstract

The article reveals the results of a research
on the problem of decision-making in consumer behaviour,
which has certain peculiarities for people of different ages.
The author analyses the definitions of consumer behaviour
given in domestic and foreign works on social psychology and
identifies the basic problems concerning consumer behaviour
issues, such as motivation. On the basis of research findings
the author presents patterns of consumer behaviour and
offers methods of discovering consumers preferences, their
level of subjective control and other indicators of the economic
behaviour of present-day consumers.

About the Author

А. Урклина
Московский государственный областной университет
Russian Federation


References

1. Алешина И.В. Поведение потребителей: Учеб- ник. М., 2006. 525 с.

2. Блэкуэлл Р., Миниард П., Энджел Дж. Поведе- ние потребителей. 10-е изд. / Пер. с англ. СПб., 2007. 944 с.

3. Дейнека О.С. Экономическая психология: Учеб. пособие. СПб., 2000. 160 с.

4. Ильин В.И. Поведение потребителей. СПб, 2000. 232 с.

5. Корнилова Т.В. Психологическая регуляция принятия интеллектуальных решений: Авто- реф. дисс. …докт. психол. наук. М., 1999. 46 с.

6. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент. Экс пресс- курс. 2-е изд. СПб., 2006. 464 с.

7. Посыпанова О.С. Социально-психологические свойства потребительских предпочтений: Дисс. …канд. психол. наук. Калуга, 2004. 216 с.

8. Статт Д. Поведение потребителя. М., 2003. 446 с.

9. Темирбулатов Б.И. Оценка поведения потреби- телей и ее использование при формировании стратегии организации: Дисс. ... канд. эконом. наук. Ставрополь, 2007. 20 с.

10. Чекчурина Е.В. Экономическое поведение по- требителя в условиях риска на российском рын- ке: Дисс. канд. социол. наук. М., 2004. 173 с.


Review

Views: 38


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)