PROBLEMS OF INSTITUTIONAL IDENTIFICATION OF SOCIAL PEDAGOGY
Abstract
institutional identity of social pedagogy. The essence of
this problem is disclosed in the context of the processes
of institutional transformation, which is considered through
the prism of scientific knowledge, practice and training
of the personnel. The first level is associated with the
development of a new branch of pedagogical knowledge
- social pedagogy; the second one is associated with the
formation of institutions and activities to provide qualified
social and educational assistance to children and youth,
and the third level involves the development of the social
worker training system against the background of the
reform of vocational education.
References
1. Вольчик В.В. Проблемы отбора: рынки и инсти- туты в экономической теории // Экономический вестник Ростовского государственного универ- ситета, 2005. Т. 3. № 4. С. 47-54.
2. Бочарова В.Г. Педагогика социальной работы. М., 1994. 207 с.
3. Мудрик А.В. Основы социальной педагогики: Учебник для студ. сред. проф. учеб. заведений. М., 2006. - 472 с.
4. Пэйн М. Социальная работа: современная тео- рия. М., 2007. 400 с.
5. Сморчкова В.П. Субституция в сфере предметно- го языка социальной работы и социальной педа- гогики // Материалы 7 Международной научной конференции Европа и современная Россия. Интегративная функция педагогической науки в едином образовательном пространстве, 18-19 августа 2010 г. Париж - М., 2010. С. 286-289.
6. Фирсов М.В., Студенова Е.Г. Теория социальной работы. М., 2005. 432 с.
























