TO THE QUESTION ON CORPORATE IMAGE OF HIGH SCHOOL
Abstract
and the basic approaches to its definition are considered.
The image of the organization is considered by the authors
as the existing in consciousness of people system of representations
(images) and the estimations the object which it is.
In the structure of the image of high school social, individually-
psychological and socially-psychological components are
marked.
About the Authors
Елена ОрловаRussian Federation
О. Пантюшина
Russian Federation
References
1. Алешина И.В. Корпоративный имидж // Маркетинг. - 1998. - № 1. - С. 50-53.
2. Гуменная И.Г. Имидж фирмы. - Екатеринбург: Изд-во Уральского государственного технического университета, 1997. - 160 с.
3. Карпов Е.Б. Психология продвижения образовательных услуг в системе открытого образования. - Тула: Инфра, 2004. - 299 с.
4. Ковальчук А.С. Основы имиджелогии и делового общения. - Ростов н/Д: Феникс, 2004. - 304 с.
5. Орлова Е.А. Корпоративная культура как элемент имиджа организации. - Материалы VI Междунар. симпозиума по имиджелогии. - М.:
6. РИЦ АИМ, 2008. - 349 c.
7. Пантюшина О.И. Социально-психологическое влияние имиджа вуза на развитие учебно-познавательной мотивации студентов: автореф. дис. … канд. псих. наук. - М., 2010. - 24 c.
8. Перелыгина Е.Б. Имидж как феномен интерсубъектного взаимодействия: содержание и пути развития: автореф. дис. … д-ра псих. наук. - М., 2003. - 64 с.
9. Петрова Е.А. Паблик рилейшнз в профессиональном образовании // PR в образовании. - 2003. - № 3. - С. 48-49.
10. Сергиенко С.К. Групповые технологии решения организационно-психологических задач: автореф. дис… д-ра псих. наук. - М., 2000.- 40 с.