Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

TO THE QUESTION ON CORPORATE IMAGE OF HIGH SCHOOL

Abstract

In the article the concept of the corporate image
and the basic approaches to its definition are considered.
The image of the organization is considered by the authors
as the existing in consciousness of people system of representations
(images) and the estimations the object which it is.
In the structure of the image of high school social, individually-
psychological and socially-psychological components are
marked.

About the Authors

Елена Орлова
Московский государственный областной университет
Russian Federation


О. Пантюшина
Тульский институт экономики и информатики
Russian Federation


References

1. Алешина И.В. Корпоративный имидж // Маркетинг. - 1998. - № 1. - С. 50-53.

2. Гуменная И.Г. Имидж фирмы. - Екатеринбург: Изд-во Уральского государственного технического университета, 1997. - 160 с.

3. Карпов Е.Б. Психология продвижения образовательных услуг в системе открытого образования. - Тула: Инфра, 2004. - 299 с.

4. Ковальчук А.С. Основы имиджелогии и делового общения. - Ростов н/Д: Феникс, 2004. - 304 с.

5. Орлова Е.А. Корпоративная культура как элемент имиджа организации. - Материалы VI Междунар. симпозиума по имиджелогии. - М.:

6. РИЦ АИМ, 2008. - 349 c.

7. Пантюшина О.И. Социально-психологическое влияние имиджа вуза на развитие учебно-познавательной мотивации студентов: автореф. дис. … канд. псих. наук. - М., 2010. - 24 c.

8. Перелыгина Е.Б. Имидж как феномен интерсубъектного взаимодействия: содержание и пути развития: автореф. дис. … д-ра псих. наук. - М., 2003. - 64 с.

9. Петрова Е.А. Паблик рилейшнз в профессиональном образовании // PR в образовании. - 2003. - № 3. - С. 48-49.

10. Сергиенко С.К. Групповые технологии решения организационно-психологических задач: автореф. дис… д-ра псих. наук. - М., 2000.- 40 с.


Review

Views: 67


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)