THE ANALYSIS OF EDUCATIONAL PROGRAMMES IN FINE ARTS ACTIVITIES
Abstract
about colour and shape in three groups of children
under school age, taught on different programmes, shows
unequal dynamics of their development. The carried out research
comes to the conclusion that the mentioned above
presentations are formed most successfully in the result of
fine arts activities of pupils. The given analysis of numerous
scientists who wrote about fine art activities showed, that
there is no a motivational component in the most part of them;
the programmes do not consider the organization of pupils
activity, his cognitive activity; there is no a detailed scheme of
an approximate plan of the activity in these programmes.
About the Author
Татьяна КиселеваRussian Federation
References
1. Гальперин П.Я. Методы обучения и умственного развития ребенка. - М.: Изд-во Моск. ун-та, 1985. - 188 с.
2. Давыдов В.В. Проблема развивающего обучения: Опыт теоретического и экспериментального исследования. - М., 1986. - 240 с.
3. Комарова Т.С. Занятия по изобразительной деятельности в детском саду. - М.: Просвещение, 1991. - 256 с.
4. Обухова Л.Ф. Детская (возрастная) психология. - М.: Российское педагогическое агентство, 1996. - 386 с.
5. Резванцева М.О. Исследование функционально-смысловых характеристик начальных геометрических понятий у детей / Диссерт. канд. психол. наук, рукопись, 1993. - 156 с.
6. Швайко Г.С. Занятия по изобразительной деятельности в детском саду: средняя группа: Программа, конспекты: Пособие для педагогов дошк. учреждений. - М.: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2001. - 144 с.
7. Эльконин Д.Б. Избранные психологические труды. - М.: Педагогика, 1989. - 560 с.