Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

THE IDEA OF CONVERGENCE WITHIN THE CORRELATION OF SOCIAL PEDAGOGY AND SOCIAL WORK

Abstract

In this article the author proposes
to examine one of the variants of social
pedagogy and social work correlation. In the
analysis the author makes start from common
in social pedagogy and social work. She uses the
term convergence intentionally. In spite of
its politological origin, it is widely used in the
field of social knowledge and allows analyzing
the rapprochement of social pedagogy and social
work in particular questions in particular
historical periods.

About the Author

Нина Рябкова
Московский государственный областной университет
Russian Federation


References

1. Актуальные проблемы социальной педагогики и социальной работы. - М.: Издат. компания «Подвиг», 2001//Основы социальной работы. М.: ИНВРА-М., 1997.

2. Андреева А.И. Антологии по истории социаль- ной педагогики. М.: Издат. Центр «Академия», 2000.

3. Бахтин М.М. Эстетика словесного творчества.

4. Бубер М. Два образа веры. М., 1995.

5. Липский И.А. Методологические риски разви- тия социальной педагогики. Ж. «Педагогика», №3. 2009.

6. Мальковская Т.Н. Смена парадигм воспитания как социально-педагогическая проблема: Ин- формационный сборник. Вып.8. М.: НИИ об- щей педагогики АПН СССР, 1990.

7. Наторп П. Социальная педагогика. СПб., 1911.

8. Никитин В.А. Начала социальной педагогики. М.: МПСИ: Изд-во «Флинта», 1999.

9. Никитина Л.Е. Социальная педагогика. М.: Академический проект, 2003.

10. Рябкова Н.Г. Философское осмысление социально-педагогической деятельности. К вопросу методологии профессиональной подготовки со- циального педагога. Вестник МГОУ. №2. 2007.

11. Философский энциклопедический словарь. М.: Советская энциклопедия, 1983.

12. Фирсов М.В. История социальной работы. М.: Академический проект, 2004.

13. Франк С.Л. Духовные основы общества. М.: Республика, 1992.

14. Шацкий С.Т. Пед. сочинения в 2-х т. М.: Педагогика, 1980.


Review

Views: 42


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)