CONTINUITY TECHNOLOGY AND FORMS OF ITS IMPLEMENTATION IN EDUCATIONAL INSTITUTIONS
Abstract
to the continuity in the framework of
life-long learning. The author describes the
technology of implementation of continuity
based on a systemic approach to forming the educational
procedures. The technology is based
on the continuity of various forms of activities,
namely: corporate management, the «educational,
social, psychological, medical-physiological
Center», the individual map of progress
of subjects of educational activities, network
of consultations, and the technological map (a
stage-by-stage algorithm and a step-by-step algorithm).
These forms of activities contribute
to systematic work of educational institutions
in the realization of steady progress of students
from one level of education to another, taking
into account individual characteristics of all
subjects of educational activities and characteristics
of the educational institution.
About the Author
Владимир ПросвиркинRussian Federation
References
1. Просвиркин В.Н. Комплексный подход к реше- нию проблемы преемственности непрерывного образования в образовательном учреждении для детей дошкольного и школьного возрас- та как одно из условий успешного развития ребёнка / В.Н. Просвиркин, И.В. Иншакова,Л.А. Зенина // Психология и её приложения. Т. 9. Вып. 3. 2002. С. 116-117.
2. Просвиркин В.Н. Новый взгляд на преемствен- ность в системе непрерывного образования // Вестник Университета Российской академии образования. 2008. №3. С. 32-39.
3. Просвиркин В.Н. Преемственность в систе- ме непрерывного образования // Педагогика. 2005. № 2. С. 41-47.
4. Просвиркин В.Н. Преемственность в системе непрерывного образования: теория и техноло- гия. М.: Московский психолого-социальный институт, 2007. 416 с.
5. Просвиркин В.Н. Технология преемственнос- ти в системе непрерывного образования / Дис- сертация на соискание степени доктора педа- гогических наук по специальности 13.00.01 - общая педагогика, история педагогики и об- разования. М., 2008. 572 с.