Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

The dynamics of junior schoolchildrens personality development

Abstract

The article describes the
psychological characteristics of the of junior
schoolchildrens personal development, their
link with a random regulation formation, selfconcept,
school motivation, volitional qualities
and reflection. Skills of communicating with
adults and peers at the elementary level of
studying are also regarded. The work outlines
the differences in characteristics of emotionalvolitional
and motivational spheres of the first
and second grade pupils and shows the results
of comparative analysis of these changes in
dynamics.

About the Author

Наталья Степанова
СОШ №1360
Russian Federation


References

1. Ацканова М.Э. Особенности развития позна- вательной и личностно-мотивационной сферы младших школьников в условиях инновацион- ных развивающих программ // Диссерт. канд. психол. наук.Ростов-на-Дону, 2005.

2. Ганина С.А. Развитие личности младшего школьника в системе дополнительного обра- зования детей // Диссерт. канд. психол. наук. М., 2007.

3. Дьяченко Т.М. Динамика интеллектуального и личностного развития детей младшего школь- ного и подросткового возраста // Диссерт. канд. психол. наук. СПб., 2005

4. Павлова С.В. Становление эмоционально-воле- вой сферы младших школьников на занятиях изобразительного искусства //Диссерт. к.п.н. Чебоксары, 2006.

5. Шульга Т.И. Становление волевой регуляции в младшем школьном возрасте. Психолого-пе- дагогические особенности развития личности младшего школьника. Пенза, 1993.

6. Эльконин Д.Б. Обучение и умственное разви- тие в младшем школьном возрасте // Элько- нин Д.Б. Избр. психол. труды. М.: Педагогика, 1999.


Review

Views: 80


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)