The dynamics of junior schoolchildrens personality development
Abstract
psychological characteristics of the of junior
schoolchildrens personal development, their
link with a random regulation formation, selfconcept,
school motivation, volitional qualities
and reflection. Skills of communicating with
adults and peers at the elementary level of
studying are also regarded. The work outlines
the differences in characteristics of emotionalvolitional
and motivational spheres of the first
and second grade pupils and shows the results
of comparative analysis of these changes in
dynamics.
References
1. Ацканова М.Э. Особенности развития позна- вательной и личностно-мотивационной сферы младших школьников в условиях инновацион- ных развивающих программ // Диссерт. канд. психол. наук.Ростов-на-Дону, 2005.
2. Ганина С.А. Развитие личности младшего школьника в системе дополнительного обра- зования детей // Диссерт. канд. психол. наук. М., 2007.
3. Дьяченко Т.М. Динамика интеллектуального и личностного развития детей младшего школь- ного и подросткового возраста // Диссерт. канд. психол. наук. СПб., 2005
4. Павлова С.В. Становление эмоционально-воле- вой сферы младших школьников на занятиях изобразительного искусства //Диссерт. к.п.н. Чебоксары, 2006.
5. Шульга Т.И. Становление волевой регуляции в младшем школьном возрасте. Психолого-пе- дагогические особенности развития личности младшего школьника. Пенза, 1993.
6. Эльконин Д.Б. Обучение и умственное разви- тие в младшем школьном возрасте // Элько- нин Д.Б. Избр. психол. труды. М.: Педагогика, 1999.