Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

Assessment strategy differences in adolescents from central-asian and north-west regions of the cis

Abstract

The article lays out theoretical
foundation for the hypothesis of regional
differences in adolescents assessment strategies.
Matrix analysis is used to show that in
the North-East region of the CIS adolescents
have mostly intrapsychic assessment types and
adopt strategies of assimilation in a group. In
the Central region, however, accommodation
to the group and interpsychic assessments are
more prevalent.

About the Author

Марина Резванцева
МГОУ
Russian Federation


References

1. Брунер Дж. Стратегии приема информации при образовании понятий в сб. Психология мышления// Гиппенрейтер Ю.Б., Спиридонова В.А. и др. М.: Астрель, 2008. С. 539-543.

2. Запорожец А.В. Избранные психологические труды. М.: Педагогика, 1986. С. 255, 295.

3. Пирогов С.В. Конспект лекций по курсу «Социология города». Томск, 2003. С. 44-45.

4. Хорев Б.С., Безденежных Б.А., Быкова Н.В. Мировой урбанизм на переломе. Москва: МГУ, 1992.

5. Шабельников В.К. Брахманы, кшатрии, вайшья, шудру - четыре мифа в истории субъектности / Журн. практического психолога. 2006. №3. с. 3-23.


Review

Views: 43


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)