Assessment strategy differences in adolescents from central-asian and north-west regions of the cis
Abstract
foundation for the hypothesis of regional
differences in adolescents assessment strategies.
Matrix analysis is used to show that in
the North-East region of the CIS adolescents
have mostly intrapsychic assessment types and
adopt strategies of assimilation in a group. In
the Central region, however, accommodation
to the group and interpsychic assessments are
more prevalent.
References
1. Брунер Дж. Стратегии приема информации при образовании понятий в сб. Психология мышления// Гиппенрейтер Ю.Б., Спиридонова В.А. и др. М.: Астрель, 2008. С. 539-543.
2. Запорожец А.В. Избранные психологические труды. М.: Педагогика, 1986. С. 255, 295.
3. Пирогов С.В. Конспект лекций по курсу «Социология города». Томск, 2003. С. 44-45.
4. Хорев Б.С., Безденежных Б.А., Быкова Н.В. Мировой урбанизм на переломе. Москва: МГУ, 1992.
5. Шабельников В.К. Брахманы, кшатрии, вайшья, шудру - четыре мифа в истории субъектности / Журн. практического психолога. 2006. №3. с. 3-23.