Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

The study of empathy for the older preschoolers in inclusive education

Abstract

The article is devoted to the
research into a problem of disordered empathy
development of preschool children. Empathy
is considered to be a part of childs personality
dimension. Empathy is investigated at preschool
educational establishments in city of N.
Novgorod. Empathy of preschool children with
normal personality development and children
with abnormal personality development is
analysed in the article. The research also touches
the problem of emotional dimension of children
having different levels of human personality
development in child-parental interaction.

About the Author

Светлана Сорокоумова
Нижегородский государственный архитектурно-строительный университет
Russian Federation


References

1. Михалков С.В. Находка: Стихи / С.В. Михалков М.: Детская литература. 1985. 128 с.

2. Рылеева Е.В. Путешествие в мир эмоций [Фотоматериал]. Демонстрационные материалы для фронтальной работы. Раздаточные материалы для индивидуальной работы. М.: Изд-во ЛИНКА - ПРЕСС, 2000. 28 с.

3. Сорокоумова С.Н. Психологические особенности инклюзивного обучения // Известия Самарского научного центра РАН. 2010. Т. 12. №3. с. 134-136.

4. Стрелкова Л.П. Творческое воображение: эмоции и ребенок // Обруч. 1996. №4. с. 24-27.

5. Сорокоумова С.Н. Формирование эмоциональной культуры в детско-родительском взаимодействии // Психология образования: профессионализм и культура. Докл. регион. научн.-практ. конференции. Н.Новгород, НИРО. 2005. С. 71-80.


Review

Views: 69


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)