Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

A study of the figurative-symbolical language development in school teachers

Abstract

An analysis of the figurativesymbolical
language as a result of the figurative-
symbolical thinking expressing the content
of the personality values and senses and her/
his ability for independent generation of metaphoric
images is given first. Then the results of
an empirical estimation of the levels of development
of the figurative-symbolical thinking in
reference to such its characteristics as breadth,
profundity, originality and ability to represent
the world in the emotionally metaphoric form
in teachers of comprehensive schools in different
regions of Russia are presented

About the Authors

Лейла Потанина
МГОУ
Russian Federation


Илья Ильясов
Московский государственный университет им. М.В. Ломоносова
Russian Federation


References

1. Богоявленская Д.Б. Психология творчества сегодня // Ученые записки кафедры общей психологии МГУ. Выпуск 2 / Под общ. ред. Б.С. Братуся, Е.Е. Соколовой. - М.: Смысл, 2006. - С.77-84.

2. Кулагина Н.В. Символ и символическое сознание//Культурно-историческая психология. - 2006. № 1. - С. 3-9.

3. Потанина Л.Т., Гусев А.Н.Связь образно-символического мышления с развитием ценностно-смысловых представлений личности // Вопросы психологии. - 2008. № 2. - С. 30-40.

4. Щуркова Н.Е. Классное руководство: игровые методики. - М., 2006. - 224 с.

5. Щуркова Н.Е. Воспитание: новый взгляд с позиции культуры. - М.: ОЦ Педагогический поиск, 1997. - 78 с.


Review

Views: 61


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)