Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

The feature of structures of integrated individuality of students with various escaping from heavy vital situations

Abstract

The Article under the title is
written by Elena Fedorovna Serdjukova. The
given work is devoted to studying the features of
individuality of the students who have appeared
in a heavy vital situation. In the article we give
the brief analysis of the situation which took
place in the education of the Chechen Republic
because of military actions , and also we bring
the results of the research of integrated individuality
of the students, which was carried out on
the basis of philological faculty of CHSU .

About the Author

Елена Сердюкова
Пятигорский государственный лингвистический университет (ПГЛУ)
Russian Federation


References

1. Белоус В.В., Боязитова И.В. Системное познание индивидуальности человека [Текст] / Коллективная монография. В.В. Белоус, И.В. Боязитова. - Пятигорск: ПГЛУ, 2009.

2. Боязитова И.В., Нгуен Кхак Тхан, Белоус В.В. Особенности структур интегральной индивиду- альности у студентов с различной адаптированностью к требованиям высшей школы [Текст] / Тезисы докл. Третьего Международного Конгресса. Симпозиум 8: Интегральная антропология. Когнитивная психология. Этнопсихология. И.В. Боязитова, Нгуен Кхак Тхан, В.В. Белоус. - Пятигорск, 2001. - С. 29-32.

3. Дифференциальная психология: Учебное пособие / С.К. Нартова-Бочавер. - М.: Флинта, Московский психолого-социальный институт, 2003. - 280 с. С. 234-235.

4. Мерлин В.С. Очерк интегрального исследования индивидуальности [Текст] / В.С. Мерлин. - М.: Педагогика, 1986.

5. Музаев А.А. Программа развития образования Чеченской Республики. Доклад [Электронный ресурс] / А.А. Музаев www.kpmo.ru/kpmo/ info/13674.html

6. Ширяева И.Ю. Развитие структур интегральной индивидуальности студентов с полярным отношением к ценностям: расточительные и бережливые студенты [Текст]: Автореф. дисс. д-ра психол. наук. - Ставрополь, 2005. - 31 с.


Review

Views: 42


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)