Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

DESIGN AND TASK-CENTERED APPROACH TO THE FORMATION OF PROFESSIONAL COMPETENCES IN THE UNITED HIGHER EDUCATION AREA

Abstract

The article is devoted to the implementation of design and task-centered training technology in the practice of training a social worker. The author examines the content and specificity of case-method in training the Bachelor of Social Work. Great importance is attached to monitoring the quality of professional social work education.

About the Author

G. . Mukhametzyanova
Институт педагогики и психологии профессионального образования РАО
Russian Federation


References

1. Междисциплинарные исследования в педагогике / Под ред. В.М. Полонского, - М., 1994.

2. PSYLIB® - И_ С_ Кон_ В ПОИСКАХ СЕБЯ.htm

3. Зеер Э.Ф. Психология профессионального образования: Учебное пособие. - 2-е изд., перераб. - М.: Издательство Московского психолого-социального института; Воронеж: Издательство НПО «МОДЭК», 2003. - 480 с.

4. Подгребальная Н.И., Халилова Л.А. Кейс-метод как условие формирования исследовательских способностей студентов вуза // Наука и школа. - № 1. - 2008. - С. 73-76.


Review

Views: 64


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)