Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

CONTENT OF PRACTICE STUDIES ON THE UNDERGRADUATE LEVEL “BACHELOR OF SOCIAL WORK” IN POTSDAM HIGH SCHOOL OF APPLIED SCIENCES

Abstract

The article deals with basic principles, content, forms and methods of professional practice for Social Work students. The author proves the relationship between the professional practice and learning theories in high school. Much attention is paid to interaction between the high school and agencies providing practice for students. Article is supplied with attached documents which accompany undergraduate students practice training.

About the Author

V. . Gaisler
Потсдамский университет прикладных наук (Германия)
Russian Federation


References

1. Федеральное общество ведомств/отделов по практике в вузах Социальной работы в Федеративной Республике Германии (BAG): Повышение профессиональной квалификации в учебе и на практике. Рекомендации по ведению практики в сфере социальной работы. Fulda 2006, http://www.deutsche-gesellschaft-fuer-ozialarbeit.de/pdf/mit69.pdf; 20.05.2008

2. Конференция министров по молодежной политике (JMK): Топ 6. Государственное признание результатов оконченного образования в контексте реформы высшего образования, без места издания 2006, протокол Конференции министров по молодежной политике, от 18./19.5.2006 в г. Гамбург.

3. Pfaffenberger, Hans: Sozialpädagoge (grad.) Sozialarbeiter (grad.). In ivb, Zeitschrift für berufskundliche Information und Dokumentation, Nr. 44/1977, S. 1101-1103.

4. Описание модуля, ступень бакалавриата «Социальная работа» WS 05/06) Специальное высшее учебное заведение Потсдама, 2005.

5. Положение об обучении и проведении экзаменов для ступени бакалавриата «Социальная работа» (посещаемый курс), от 21.06.2006, специальное высшее учебное заведение Потсдама, 2006.

6. Zierer , Britta: Keine Theorie ohne Praxis - Praxis nicht ohne Theorie. Oder Praxis - Ausbildung an Fachhochschulen für Sozialarbeit o. O. 2006, http://www.sozialarbeit.at/PA.doc.;24.11.2006


Review

Views: 41


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)