Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

SUBJECT LANGUAGE OF SOCIAL WORK AND ITS ROLE IN THE FORMATION OF PROFESSIONAL COMPETENCE OF A SOCIAL WORKER

Abstract

The gasp of subject language of social work theory and practice is the main forming component of social worker’s professional competences. The structure of educational process corresponds to the system of consistent mastering and learning conceptual and categorical complex of social work, developing skills of professional activity within the limits of different discourses of social work.

About the Author

E. . Studenova
Московский государственный областной университет
Russian Federation


References

1. Burghard Th. Aktionsforschung - Wo liegt ihre theoretische Bedeutung für die Veränderung sozialer Praxis. // Theorie und Forschung in der Sozialen Arbeit/hrsg. Von Norbert Huppertz. - Neuwied; Kriftel: Luchterhand, 1998.

2. Kellner, Ewa: Wissenschaftliches Erkennen - Plan oder Intuition?: Erkennende u. soziale Aspekte wiss. Tätigkeit / Eva Kellner - Berlin: Dietz Verl., 1987.

3. Sommerfeld P. Soziale Arbeit - Grundlagen und Perspektiven einer eigenständigen wissenschaftlichen Disziplin // Sozialarbeitswissenschaft - Kontroversen und Perspektiven: Ronald Merten (Hrsg.) - Neuwied; Kriftel; Berlin: Luchterhand 1996.

4. Аликаев Р. С. Язык науки в парадигме современной лингвистики. - Нальчик. Издательский центр «Эль-фа», 1999.

5. Анисимов О.С. Язык теории деятельности: становление. - М., 2001.

6. Белов В.А. Ценностное измерение науки - М.: Идея-Пресс, 2001.

7. Заиченко Г.А. Язык философии и метафизика // Историко-философский ежегодник´98. М., 2000.

8. Основы теории социальной работы. М., 1997.

9. Пэйн М. Социальная работа: современная теория. М.: Издательский Центр «Академия», 2007.


Review

Views: 86


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)