ANALYSIS OF EDUCATIONAL PROGRAMS FOR FINE ACTIVITIES
Abstract
sensitivity to color in three diverse
groups of preschoolers lead to the conclusion
that the differential impact of the educational
process at the cognitive and emotional
sphere of the child. Only the evolving nature
of education, based on the cognitive activity
of the child, playing motivation, and gradual
formation of mental actions and skills, promotes
the assimilation of color and graphic
standards, and leads to harmonious emotional
development of children.
References
1. Гальперин П. Я. Методы обучения и умственного развития ребенка. М.: Изд-во Моск. ун- та, 1985.
2. Давыдов В.В. Проблема развивающего обучения: Опыт теоретического и экспериментального исследования. М., 1986.
3. Комарова Т.С. Занятия по изобразительной деятельности в детском саду. М.: Просвещение, 1991.
4. Обухова Л. Ф. Детская (возрастная) психология. М.: Российское педагогическое агентство,1996.
5. Резванцева М.О. Исследование функционально-смысловых характеристик начальных геометрических понятий у детей / Диссерт. канд. психол. наук, рукопись, 1993.
6. Швайко Г.С. Занятия по изобразительной деятельности в детском саду: средняя группа: Программа, конспекты: Пособие для педагогов дошк. учреждений. М.: Гуманит. Изд. Центр ВЛАДОС, 2001.
7. Эльконин Д.Б. Избранные психологические труды. М.: Педагогика, 1989.