Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: Psychology

Advanced search

ANALYSIS OF EDUCATIONAL PROGRAMS FOR FINE ACTIVITIES

Abstract

Study of the dynamics of emotional
sensitivity to color in three diverse
groups of preschoolers lead to the conclusion
that the differential impact of the educational
process at the cognitive and emotional
sphere of the child. Only the evolving nature
of education, based on the cognitive activity
of the child, playing motivation, and gradual
formation of mental actions and skills, promotes
the assimilation of color and graphic
standards, and leads to harmonious emotional
development of children.

About the Author

Татьяна Киселева
Дом детского творчества г. Железнодорожного
Russian Federation


References

1. Гальперин П. Я. Методы обучения и умственного развития ребенка. М.: Изд-во Моск. ун- та, 1985.

2. Давыдов В.В. Проблема развивающего обучения: Опыт теоретического и экспериментального исследования. М., 1986.

3. Комарова Т.С. Занятия по изобразительной деятельности в детском саду. М.: Просвещение, 1991.

4. Обухова Л. Ф. Детская (возрастная) психология. М.: Российское педагогическое агентство,1996.

5. Резванцева М.О. Исследование функционально-смысловых характеристик начальных геометрических понятий у детей / Диссерт. канд. психол. наук, рукопись, 1993.

6. Швайко Г.С. Занятия по изобразительной деятельности в детском саду: средняя группа: Программа, конспекты: Пособие для педагогов дошк. учреждений. М.: Гуманит. Изд. Центр ВЛАДОС, 2001.

7. Эльконин Д.Б. Избранные психологические труды. М.: Педагогика, 1989.


Review

Views: 48


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5113 (Print)
ISSN 2949-5105 (Online)